Tuesday 20 July 2010

PURPLE TURN TO PINK

Balik umah Kuantan hari Jumaat hari tuh, terus cepat2 bukak pintu bilik smbil hati neh berdebar-debar. Hahaha. Nak tengok bilik tidur ku yg dah bertuka wajah. But before that, let me show warna bilik lama dulu eh. I stole de old pic. Hanya ada satu jer. Ini picture akhir thn lepas. Ni time bile dah start nak masuk balik umah pas direnovate. Sbb tuh nampak katil baru nak dipasang. Hihihi. 7bln yg lps bilik aku kaler purple. Purplish gitu. Satu part kat atas warna purple gelap dan yg bawah purple terang. Seriously, i loike it. Disebabkan ada mslh2-mslh tertentu, my mom yg garang baik tuh berjaya pujuk my dad yg keras hati lembut hati itu utk tuka wallpaper. Bkn tuka utk bilik aku shj tp almost satu umah tuka wallpaper, bilik aku+bilik 1st bro+bilik 2nd bro+bilik big sista+main hall+dining room+family hall 1+ family hall2. Tp bilik parents+adik terpaksa hold dlu. Sbb dieorang mau tunggu upcoming latest wallpaper+my parents punya bilik pon now tgh pasang kabinet. Yg part+bilik yg lain aku mls nak snap. Sbb part family hall pon tak siap lg. Aku snap utk bilik aku saje. Hehehe. Bila masuk bilik, makk aii bersepah mcm tongkang pecah. Nasib baik bilik aku tak byk furniture nak angkat. Tp yg ni lagilah i very loike. Dua gambar di atas neh adalah feature wall. Sblm terlupa,bilik aku now pink kaler okay. Pinkiisssh. Time tgk hari tuh cam kaler maroon. Bila dah siap pasang br tau kaler pink. Hihihi. Ke aku yg buta kaler? Haha. Ekceli at first aku still pilih kaler purple. Dah book dah for purple wallpaper, then tibe2 my mom+dad nak tuka bilik aku kaler neh. Reason my mom,"kaler neh lg menyerlah dr purple tuh", reason my dad "aah yg neh lg ok dr purple",padahal bapak aku neh kalo dia pegi mana2 (especially bila dia tgh travel) mesti belikan brg aku kaler pink. Beli kain utk bj kurung mesti pink,ituini kaler pink. Kiranya bapak aku pk aku dgn kaler pink neh dah sebati. Huhuhu. Bagi aku no problemo & alrite je bagi kaler oren,hijau,merah aku still boleh accept. Semua kaler pun aku shuke. Ni gambar wall sahaja. Not feature wall. Stripes. Oppps itu pintu toilet bilik aku. Ternganga plak kat situ. Tp yg tak bole blah, if prasan aircond punya paip yg panjang tu pon dipasang wallpaper. GRRR bagos2 tutup segala yg ada. Br ingt nak tunjuk kreativiti cat paip aircond tuh dgn cap jari aku ke cap jari kaki aku ke. Bole tak nak tunjuk poyo sikit? Bangun tido & tengok feature wall terus rasa nak snap. Hahaha. Part "perasan time" FYI, bilik aku jer kaler terlebih menyerlah. Bilik yg lain kaler biasa2 je. Kaler cream lah,coklat lah,grey lah. Kadang2 hairan sendiri & selalu tanya mak "Mak,okay tak bilik Yana tuh?Tak lawa ke?Nanti langsir nak buat kaler apa?". Hahaha. How i wish bila dah beli umah sendiri nak buat+deco umah lawa-lawa. Umah parents&umah sendiri lain. Kadang2 bapak aku susah nak approve choice yg anak-anak dia bagi,means opinion. Dia ckp umah dia suka hati dia lah nak buat apa. Korang dah besar, nnt beli umah sendiri buat apa yg korang suke. KAN DAH KENE SETEPEK. hahaha Anyway,thank u very much abah kerana telah mencantikkan bilik anak perempuan mu ini. &&now tengah lapa. Ganti puasa lagi. Lagi 3 hari. Hari tuh tak sempat nak ganti sbb tiba2 demam. Hari ni tak ada kelas so bole lah nak puasa kan? Dah la duk umah sensorang. Abang aku offshore di Miri. Mlm-mlm dok sorang nasib baik tak ada apa2. Tp kan tgh mlm td time nak masak air,gas tiba2 tak ada. Habis kot. Eeeuii mcm mana nak masak? Msg my mom dia tak reply pon. Sah-sah beli je mkn kat bawah utk berbuka. Hehehe sbnrnya bole je call gas n delivery kat umah tp malas lg. Esok lusa lah call suruh anta tong gas baru. &&&hari neh bapak aku balik dr Jakarta. Eeeii tah apa tah dia beli fer me. then jumaat neh mak aku plak fly ke Vietnam bawak anak2 buah dia ke sana. Ok fine,jelousnya takdpt gi.

3 comments:

Amiera Hilton said...

wei wei wei ko rasa aku nak gado x ngn ko sbb dengki bilik ko PINK????
haish.lawa dowh!geram aku!

ILYANA said...

[to amiera hilton] i know ko pasti gewam sbb kaler pink kn? hehehehe jomlah gado. katmane? set tmpt hihihi

Amiera Hilton said...

okay tempat kt dlm bilik ko.
hahahah :P
siyes cntik.